Facebook

Czym jest "Imagine"?

Program Imagine, powstał w 2001 roku na Słowacji, podobnie jak Logo Komeniusz jest on dziełem zespołu pracowników Uniwersytetu Komeniusza w Bratysławie: Ivana Kalaša, Petera Tomcsányi, Andreja Blaho i Lubomira Salanci.

Imagine jest obiektowym środowiskiem programistycznym, dzięki temu możemy za jego pomocą poznać zasady programowania sterowanego zdarzeniami czy pojęcie dziedziczenia. W Imagine pojawiły się nowe cechy typowe dla środowiska Windows: długie nazwy plików, pola edycyjne, przyciski z ikonami, paski przewijania. Żółwiom możemy przypisywać postacie, tworzone w zupełnie nowy sposób. Łatwo jest uzyskiwać animację, bowiem postaci żółwi są odtwarzane automatycznie przez Imagine. Nie zapomniano także o multimediach, Internecie oraz pracy w sieci.

Nazwa programu jest bardzo podobna w różnych krajach: słowacka wersja to Imagine Vytváraj a poznávaj, angielska - Imagine Logo, brazylijska - Imagine, portugalska - Imagina, Cria e Constrói.

Polskiej wersji programu została nadana nazwa Logomocja, polska edycja Imagine.

 

Co znajdziesz w Logomocji, polskiej edycji Imagine?

Logo to język programowania powstały w latach 60 XX wieku jako narzędzie do nauczania dzieci. Wiekszości kojarzy się on z grafiką żółwia, jednak umożliwia także wykonywanie obliczeń, definiowanie własnych funkcji i poleceń oraz badanie i rozwiązywanie różnych problemów z wielu dziedzin. Imagine to nie tylko możliwość tradycyjnej pracy w Logo, ale również:

  • możliwość tworzenia obiektów i obsługi ich zdarzeń (obiektami mogą być np. żółwie):
    • dla każdego żółwia można zdefiniować własną obsługę zdarzeń,
    • każdy żółw może mieć własne procedury,
    • każdy żółw może mieć własne zmienne,
  • tworzenie zaawansowanej grafiki, budowanie złożonych animowanych postaci,
  • swobodne operowanie przyciskami, suwakami, polami tekstowymi,
  • publikowanie projektów w Internecie,
  • proste tworzenie animacji,
  • możliwość tworzenia projektów sieciowych,
  • prosta obsługa plików multimedialnych,
  • możliwość sterowania np. klockami Lego,
  • rozpoznawanie mowy (sterowanie dźwiękiem).

Więcej informacji dotyczących Logomocji znajdziesz w poniższych dokumentach:

program do pobrania na stronie:

 

https://logo.oeiizk.waw.pl/index.php?sr=demo

 

Link1 | Link2 | Link3

Copyright © 2019 Prywatna Szkoła Podstawowa w Piszu. All Rights Reserved.