Żeby grać trzeba się komunikować. Komunikacja jest kluczem do osiągnięcia sukcesu w życiu. Za pomocą gier rozwijaliśmy dziś umiejętności komunikacyjne, z naciskiem na skuteczne wyrażanie swoich myśli i uczuć, aktywne słuchanie oraz rozwiązywanie konfliktów.
Ogólnopolski Dzień Głośnego Czytania
Czytanie rozwija m.in. wyobraźnie, słownictwo, koncentracje, pamięć, myślenie, buduje więzi międzyludzkie, pozwala przeżywać wspaniałe emocje, zdobywać niesamowitą wiedzę. Te argumenty nas przekonują, więc czytamy, bo czytanie daje moc!
Klasa 4 na lekcjach WDŻ poznaje funkcje rodziny
Klasa 4 na lekcjach WDŻ poznaje wiele funkcji rodziny. Ostatnio zapoznali się z pojęciem funkcji psychiczno-uczuciowej oraz kontrolnej. Podczas zajęć odczytaliśmy wspólnie wiersz Ewy Bender „Mój dom”, a uczniowie zainspirowani nim wykonali szkice swojego wymarzonego domu. Praca ta sprzyjała nie tylko kreatywności, ale również rozmowie na temat tego, jakim człowiekiem w przyszłości chciałby być każdy z nich i jakie […]
Uczniowie „Zerówki” przywitali jesień
Na spacerze obserwowali zmiany w przyrodzie, rozpoznawali drzewa, ich liście oraz nasiona i owoce. Po powrocie z zapałem pracowali tworząc piękne prace plastyczne. To wspaniała okazja do ćwiczenia wrażliwości na otaczający nas świat i zmysłu estetycznego, ale też przygotowanie małych paluszków do nadchodzącej nauki pisania.
Gimnastyka umysłu – Przyjaźń to jest coś!
„- Kto to jest przyjaciel? – To ktoś, na kogo możemy liczyć. – To ktoś, kto pożycza nam różne rzeczy. – Ktoś, komu możemy powiedzieć o wszystkim”. Jak być przyjacielem? „Jeden za wszystkich – wszyscy za jednego”! Doświadczaliśmy tego w teorii i praktyce, w odniesieniu do życia codziennego. Na zewnątrz możemy pięknie się różnić, a w środku być tacy […]
Dziś na Tusie – grywalizacja!
To jedna z bardzo dobrych form rozwijanie umiejętności społecznych: gry często wymagają współpracy i komunikacji. Uczestnictwo w grach zachęca uczniów do rozwijania umiejętności pracy w zespole, rozwiązywania konfliktów i efektywnej komunikacji. Kluczem do rozwiązania problemu, zagadki czy osiągnięcia celu jest umiejętność porozumiewania się, komunikowania potrzeb, doświadczeń i spostrzeżeń, zaprezentowania swoich umiejętności i wiedzy przez każdego członka zespołu czy drużyny. […]
Praca w grupach na lekcji WDŻ
Klasa 6 ponownie na lekcji WDŻ pracowała w grupach. Ta forma pracy sprawdza się ostatnio najlepiej. Uczniowie chętnie rozmawiają i wykonują zadane im prace. Tym razem uczyliśmy się właśnie o rozmowie – jak rozmawiać, co nam to daje, czego oczekujemy. Szóstoklasiści bez problemu określili, co im przeszkadza, jednak z tym, co pomaga rozmawiać był już większy problem. Jestem jednak pewna, […]
Co kryje moja śniadaniówka?
Uczniowie klasy trzeciej doskonale wiedzą, że śniadanie daje moc! Było smacznie, zdrowo i kolorowo.
W poszukiwaniu szczęścia
Dziś na tusie zastanawialiśmy się, w jaki sposób wyrażamy szczęście. Kiedy czujemy się szczęśliwi? Jak wygląda szczęście? Co składa się na szczęście? Kiedy ostatnio ktoś zapytał Cię, czy jesteś szczęśliwy/a? Dziś, wczoraj, tydzień, miesiąc, rok temu? A może… takie pytanie nigdy nie padło? Dzieliliśmy się swoimi przemyśleniami i doświadczeniami.
Menu – październik
Uwaga! Od października koszt jednego obiadu będzie wynosił 13 zł.